Tipcon telefooncentrale in de cloud

Wat houdt dat in: een telefooncentrale in de cloud?

Heel veel bedrijven hebben al heel veel jaren een telefooncentrale. Daarmee kunnen ze doorverbinden, kunnen ze een wachtmuziekje instellen, enz. Steeds meer bedrijven echter stappen over naar een centrale in de cloud. Dan staat de centrale niet meer fysiek in het pand, maar op een externe server. Zo’n centrale in de cloud is veel meer aangepast aan de tijd van nu, heeft bijvoorbeeld niet de beperkingen die een traditionele centrale wel heeft, en biedt veel meer mogelijkheden.

Een traditionele centrale is niet meer van deze tijd.

Veel centrales draaien nog op ISDN-lijnen , een zogenaamde traditionele centrale. Per 1 september 2019 stopt KPN met het ISDN netwerk. Dat betekent dat traditionele centrales dan sowieso moeten zijn vervangen.

Een centrale in de cloud heeft veel meer mogelijkheden.

Zo kun je er een onbeperkt aantal telefoons op aansluiten; ook telefoons die je mee naar huis neemt of naar een flexplek. Dan kun je vanaf iedere plek met internetverbinding bellen met het nummer van de zaak. Maar ook doorschakelen naar je mobiel gaat veel gemakkelijker, zelfs als de centrale er uit zou liggen. Met een traditionele centrale zou je dan onbereikbaar zijn.

Het nadeel van ISDN is daarnaast het hoge maandbedrag dat je als bedrijf betaalt. Met een centrale in de cloud heb je veel meer mogelijkheden tegen veel gunstigere tarieven. Alleen het maandbedrag is al veel lager.

Ook overstappen?

Wij adviseren, leveren en verzorgen ook de aansluitingen. Maar we kunnen nog meer. We kunnen bijvoorbeeld ook eens kijken of het handig is om je centrale te koppelen aan je CRM. Of we kunnen de centrale koppelen aan videocams. De mogelijkheden met een centrale in de cloud zijn echt eindeloos. En wij kunnen daar een bedrijf van a tot z in ontzorgen


Geschreven door:
Martijn van den Tillaart
Datum:
28 januari 2019

Vragen?

Twijfel geen moment en kom in contact met ons.